петак, 2. мај 2014.

Desanka Maksimović - Nemam više vremena

Bliska i nedočitljiva.


(Poslala sam nedavno jednom njemu pesmu Timing Is Everything. Rekao je da se čini da sam učestvovala u njenom stvaranju, zbog stiha "I would've been one more unfinished song". Nedovršeno i(li) neizrečeno imaju posebno mesto u mojim pokušajima stvaranja, naročito u pesmama čvrsto uvezanim interpunkcijom. Zato i ne čudi što sam se, čitajući zbirku "Nemam više vremena", najduže zadržala na stihu 
Moj svet se sastoji od nedorečenoga.
Njen svet, kao ni moj, nije krug, već klupko nedorečenosti. Njen svet privlači poznatim i prepoznatljivim, i ne pokušava da zadrži. U splet njenih međuredja ulazimo nevoljno, a napuštamo ih sa željom da smo još dva stiha duže ostali tu, da nismo u belini dočitali kraj.

Desanka Maksimović je uvek bio moj najneomiljeniji potpis na koricama, upravo zato što je doživljavam kao pretka i saputnika, što je i osećam i razumem. Znam da neću pročitati ništa novo, ništa što već sama nisam, nezgrapnije, napisala ili odmrmljala u jastuk, vetar ili nezainteresovano uho. A opet čitam, po više puta, iste i slične rečenice i stihove i dopuštam da me prisna melodija grli. Nikada se neću pomiriti sa utiskom da je ona bolja i vrednija ja od mene. I, verovatno, nikada neću prestati da je raščitavam, svesna da je u jednostavnosti zagonetka.)


Najupečatljivije pesme:
Nedeljna propoved,
Prva noć žalosti,
A sad odosmo,
Poruka,
Putovanje,
Zemlja jesmo

Нема коментара:

Постави коментар